Jobb & Svull-helg!

Den här helgen har jag svullat massor. Läsk, godis, Pizza 2 ggr. Fan icke bra, men det ska det bli ändring på nu! Ska leva på sallad i hundra år! Jobbat har jag gjort också, har lärt mig en hel del nya saker, bland annat hur man boka kärror, ska lära mig bilar och så också. Snart ska ja inte behöva fråga om allt hela tiden! :)
Det har varit en kändistät helg också! :D
Fredag : Therese Alshammar
Lördag: Henrik Johansson
Söndag: Malin Baryard

Igår gick jag min vanliga promenad runt strömmen, det är så vackert där nu! Det är så grönt och fint! Vad jag har längtat! Synd att jag inte hade kameran med mig!

Idag blir det picknik med vännerna, får se vad vi hittar på mera... Nu ska jag börja röja lite!

image48

En ihopplattad plastmugg

image47

Onsdag:

Igår hade jag en heldag med min kära Bella! Vi hade riktigt mysigt! Jag var faktiskt riktigt duktig och billig-shoppade först.. först var det ja. Det blev dyrt ändå, hitta ju assnygga solisar! :D Superfina! Köpte ett par fina Ray Ban och jag tyckte att jag var värd dem!
"Fynden":
Svart linne. Carlings.
Vita strupor & Vitt skärp. H&M
Badshorts & T-shirt. Jack & Jones
Solglasögon. Ray Ban
(Bild kanske kommer!?)

På kvällen träffade jag favvo-kussen! Vi tog en tur nedför Husby Backe och destinationen blev OK. Blev kaffesugen och köpte en där, det skulle jag inte ha gjort. äckligaste kaffet jag smakat i hela mitt liv! (Förolämpning att kalla det kaffe över huvudtaget). Smakade som vatten o mjölk.. bläää. Men det var trevligt ändå; vi pratade om våra liv. Om föräldrar som planerar upp ens egen tid och tar saker för givet av en, vi pratade om jobb, kärlek och fördomar. Det var trevligt att få en Cath up med henne! Vi har alltid så trevligt! Två kusiner, två bänkar, äckligt kaffe, Festis, 1 stjärnhimel.
 
Torsdag:
Sovmorgon, alltid lika underbart! Det blev sallad á la Ica hos hemma. Ärtsoppa i skolan kan man inte äta; Bläää! Nu väntar jag på vad dagen mer har att erbjuda mig. Något roligt hoppas jag. Jag måste ut och gå, har varit lat senaste tiden...

An angel is walking through

image46
Har precis ätit en smaskig och nyttig frukost; Vaniljyoughurt, Ekologiska Cornflakes, Solroskärnor och Hallon + en Banan! Känner mig lite laddad inför dagen! Det ska bli klädproving för hela slanten och kanske några klädinköp också ^^! Bella och jag ska prova precis allt! Det ska bli så kul!
Först måste jag dock fixa iordning mig och göra en ugnspankaka. Och deklarera, men dessa saker ska inte få förstöra min dag!

Nu ska jag in i dushen och sedan aktivera mig, skulle säkert behöva dammsuga.... och vattna blommorna....


Zsa Zsa Zsu

image45

Fjärilen är ute och flyger, värmen når dess vingar. Den ser syrénbusken. Den sätter sig försiktigt i blomsterprakten och börjar suga ut nektar. Ju närmre sommaren, desto fler fjärilar. Fler fjärilar. Fler färger. Fjärilen förvandlar det frå till lila. Lila som syrénens väldoftande blommor. Jag anar att nektaren ger fjärilen energi. Jag går barfota i gräset under syrénen. Doften når mina näsborrar. Jag drar in och fylls med glädje. Trycket lättar och andningen blir lättare. Fjärilens energi finns i luften. Jag ser upp, tar fram min hov. I år har jag fått göra maskorna mindre. Alla fjärilar tycks glida igenom. Frågan är; Hur små kan jag göra maskorna? Hur fångar jag fjärilen och all dess energi utan att skada den?

Jag längtar tills syrénen blommar.

En kaffe kanske?

Sitter på Foton, har fått två nya uppgifter att göra nu. Precis vad man behöver alltså. Och så ska det redovisas Humarine-veckan :(
Uppgifterna är:
Porträtt: Jag söker modeller :D Någon?
Perspektiv: Tråkuppgift..

Imorrn ska jag och min
GulleBella gå på stan och prova massa, massa kläder. Har dock inte tänkt att köpa så mycket kläder denna månad; kommer säkert gå jättebra! :/ Bella du får hålla i mig! ^^ Jag måste ju spara ihop till min bärbara dator! Vill ha nu!

Nu ska jag gå och leta kompisar, kanske kan det bli en kaffe!?

List of life (Äntligen gör jag den)

(x) snott den här listan
(x) rökt en cigarett
( ) rökt en cigarr
(x) varit full
(x) hånglat med någon av samma kön.
(x) varit kär
( ) blivit dumpad
( ) dumpat någon
( ) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
( ) rymt hemifrån.
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad
(x) hånglat med en främling
(x) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
( ) varit kär i en lärare
(x) skolkat
( ) legat med en medarbetare
( ) sett någon dö
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
(x) flygit
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av mig själv brinna
( ) ätit sushi.
( ) åkt snowboard.
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande.
(x) tagit smärtstillande
( ) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
(x) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) lekt uppklädd
(x) hoppat i en lövhög
( ) åkt släde
(x) fuskat när jag spelat spel
(x) varit ensam
( ) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm
( ) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur eller en get
(x) vunnit en tävling
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) känt mig som en utstött
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt
(x) hatat mitt utseende
( ) varit vittne till ett brott
( ) ifrågasatt mitt hjärta
(x) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
( ) varit på andra sidan landet
(x) simmat i havet
( ) känt som om jag håller på att dö
( ) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungit karaoke
( ) betalat för mat med bara mynt
( ) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten
( ) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) blåst bubblor
(x) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa.
( ) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund/katt-mat
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(x) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
(x) burit en svart klänning
(x) drömt att jag gift mig med någon
( ) limmat fast min hand i något.
(x) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
( ) skrikit så att jag inte fått luft
(x) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka.
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
( ) haft en träkoja
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
( ) blivit puttad i vattnet med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att jag är het
( ) brutit ett ben
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att jag grät
(x) gråtit så mycket att jag skrattade
(x) fuskat på ett prov
(x) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
(x) gjort något olagligt
( ) kört för fort
(x) druckit mjölk direkt ur förpackningen
(x) klätt mig i kvinnokläder
(x) modifierat denna listan
( ) haft sex med en hamburgare
( ) smakat på grodyngel
(x) varit kär i en kille
(x) varit kär i en tjej
(x) lekt pyroman
( ) varit beroende av ficklampsbatteri
(x) ätit köttbullar med mos
(x) känt mig elak
(x) lyssnat på mora träsk
(x) smakat på granbarr
(x) skogsvandrat
(x) badat naken
( ) lyckats välta julgranen
(x) fått en stöt
( ) blevit portad ifrån Hemkunskapen i 9:an
( ) blevit tillsaggd av musikläraren att hålla tyst, för att jag sjunger för dåligt.
(x) gjort bort mig på fyllan någon gång
( ) gjort lumpen
( ) gråtit på tunnelbanan
(x) haft sex på offentlig plats
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) haft sex i en IKEAsäng
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus
(x) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner
( ) druckit mer än 20 koppar kaffe på en dag

Blody Sunday

Åkte även idag till Linköping:
Trendmässa - Stor besvikelse. Fanns nästan inget kul och alla gratissaker var slut. Carro och Linda sa att det verkligen hade gått ned sig. Det roligaste var modevisningen. Nu har jag också smakat
Ben & Jerry's-glass! Riktigt god faktiskt! Glas med kakdeg = succé!
Ikanohuset fick det bli istället, mer folk och mer roliga saker. Vi åt på restaurangen Feferoni = jättecoolt ställe, med god mat! Vi kollade runt lite men hitta inget kul så det fick bli IKEA. Där köpte jag en utkärnare och batterier.

Nu när jag kom hem har jag inte gjort så mycket. Har försökt plugga. Men har ingen inspiration till min text. Sorry girls men kommer inte bli klar tills imorrn!

Carro har visat mig Animens värld, tror jag kan vara intresserad!

Min Lördag:

Avdärd mot Linköping med Emma med en Kaffe Au Lait i handen o Emmas musik i öronen. Jag älskar att åka  tåg! Det är så härligt!
Möte med
Carro i Linköping. Vi gick till badhuset. Där hade vi riktigt trevligt! För första gången kunde jag känna mig helt bekväm och nöjd med mig själv på ett badhus - har aldrig hänt tidigare. På badhuset åkte vi rushkana. Vi åkte all tre i båtarna =ashög fart! Såå kul! I slutet av banan flög jag upp på trappe, haha! Vi simmade också runt som man alltid gör. Men det härligaste är att bada ångbastu, jag fullkomligt älskar det! Bubbelpoopel är inte heller fel.
Pinsamma händelser i omklädningsrummet blev det. När jag ska gå och låsa upp mitt skåp fastnar den dumma nyckeln = Jag kan inte få upp skåpet och inte ut nyckeln. Brevid mig stod en kille som skrattade, grr. Det var bara att hämta badvakten och när vi kommer till mitt skåp ska jag visa att det inte funkar så vrider jag bara på nyckeln åt andra hållet och skåpet öppnar sig. Ush jag skulle gjort vad somhelt för att ha sluppt hans min. Sen går jag och dushar och torkar mig och när jag kommer fram till skåpet upptäcker jag att nyckeln är borta. O ja höll på att smälla av, Inte igen! Jag börjar leta som en tok, kollar överallt femtielva gånger, och en del tittar på en som om man tjuvkollar på dem. Precis när jag är på väg att ge upp och gå till badvakten hör jag något skramla i fickan på badbyxorna - där låg dem! I love myself!
Tågfärd mot Carros föräldras hus i Mantorp blir det sen. Där får vi se deras nybyggda hus. Det var fint! Och där fanns också massa jobbiga och (ursäkta carro) dumma hundar. Jag ska äldrig äga en hund i hela mitt liv! Där fanns också Carros lilla snälla bror som mobbade mig hela tiden. Han har inte all pommes frittes på tallriken han inte. Vi käkade där också och spelade tv-spel, o pratade som vanligt o så. Sen var det dags att åka hem igen! Hem till mitt vackra Norrköping! Norrköping är såå mycket finare än Linköping! Så är det bara

God Natt o Hej Svejs! Trendmässa imorrn! :D

Snyft..

image44


TITANIC
"Love can touch us one time
and last for a life time"

Vi blir aldrig några journalister...

image42


Nu sitter vi uppe på tredje våningen, sal 305. Tidningsredaktionen, den mest oseriösa i hela världen... Vår deadline var att ha första texten klar till idag; Ingen har gjort ett skit! Men jag tycker at det är skönt, skönt att alla är på samma nivå. Det känns bara som att allt vad gäller skolan saknar mening just nu! Så fort vi ska göra något går alla och bloggar istället. Vi får inget gjort, men det kommer lösa sig till slut. Mycket kaffe och lite sömn sista veckan antagligen!

Nu har nog problemet löst sig snart med att finna hem åt Italienarna och Spanjorerna som kommer vecka 19. Jag hoppas att jag också kan ha en, måste byta bort att jobba den helgen.

Hoppas att alla såg
Djur i fara igår, 19.30 på TV4 Med Linda Isacsson - Verkligen ett jättebra program. Jag började nästan gråta. Så fint! Jag ska bli Pandafadder!

image43

Estetsalen goes Rix FM

Idag har jag nog lite kul att skriva om! kanske....
Det första handlar om igår!
Jag lyckades sätta på Rix FM i Estetsalen! Har det hänt förut? Jag tror faktiskt inte det! Jag menar, Peter Jöback... i estetsalen... Jag lyckades!!!! Jag är bäst!

image40Goes image41

Antingen eller med Jockie

Helg - Vardag
Aftonbladet - Expressen
Puss - Kram
Volvo - Saab
Inne - Ute
Godis
- Chips
Långärmat - Kortärmat
McDonalds - Max
Kärlek - Vänner
Norrköping - Söderköping
Liseberg - Gröna Lund
Varmt - Kallt
PC - Apple
Aktiv
- Lat
Ekologiskt - Inte ekologiskt
England - USA
Kaffe - Te
Bärbar - Stationär
Konstgjort - Naturligt
Hög midja - Låg midja
Kafferep - Party

Onsdag - dagen mitt i veckan

Skolan idag var väl sådär halvrolig. Gympan var rolig på sitt sätt. Jag, Carro o Emma bestämde med Espen att vi skulle spela Basket/Volleyboll. Det gjorde vi, men basket var inte alls så roligt som jag minns det jag gissar att jag växt ifrån det ^^. Under matchen mot Matildas lag hade iaf jag och hon roligt. Vi tog väl inte så seriöst på det. Men Matilda var sötast, hon bara gick omkring så sött! Espen hade faktsikt med sig musik denhär gången, det var kul, alla dansade lite för sig själva. under volleybollen fick vi se Sannas sprattelgubbedans - riktigt snyggt må jag säga.
 
Efter skolan kom mina homies hem till mig och fikade. Det var trevligt som alltid. Dock var jag inte uppladdad att prata om djupa saker idag, men det var tydligen de. Och så tjatade de på mig om en viss sak som faktiskt fick mig riktigt nedstämd - nej idag är jag inte på humör för djupa tankar.

jag har ångest inför engelskan. Dels blev min bokrecension asdålig och så har jag inte ens börjat förbereda mig för min muntliga redovisning på fredag. Jag har ingen inspiration för det alls. Jag måste också analysera arbetet mera för att höja betyget - lätt att fundera över vad är dialekt och vad är språk! Ush! Kommer inte bli klar med svenskatexten till fredag. Sorry girls! Jag instämmer i det Bella skrev i sin blogg, man borde bli mer seriös. Men idag är jag inte på humör!

Men det är väl bara att köra på...... längtar till helgen! - Linköping båda dagarna!
♣ Lördag. Linköpings badhus med Emma och Carro. Stänka och plaska!
♣ Söndag. Trendmässa i Cloetta Center.

Min eftermiddag:

image39

Dagens fynd: Vit/Ljusblårandig t-shirt från
Lyle&Scott

Morfar kom till oss.
Mamma, han och jag åkte til Linköping. Mamma skulle byta ett par skor så jag hängde på. Vi åkte till Ikanohuset. Där hittade jag såklart kläder i mängder, ush och fy! Icke bra för plånboken. Men bra för ego-centret. Det blev en tröja. Så fin! Hittade en annan också men den var faktiskt för dyr nu! Vi åt på Chili där också, såå god mat, jag älskar det stället. Jag skulle kunna leva på asiatisk mat!
Kaffe och mjuk pepparkaka blev det när vi kom hem. (ush vad jag svullar - instämmer om att min mage också jäste efter de goda mackorna i skolan idag som Sanna skrev.)
Nu hade jag tänkt skriva på min bokrecension i engelskan. Ush och blä!

Det är väl bara att sätta igång!
Puss alla bloggare!

Glass Time!

image38 






Nu ska jag smita med
Bella och äta glass! Mohaha!

Hatten av för:

image37

Al Gore
Min i särklass största förebild när det gäller miljötänkande.
Han är bäst! Så är det bara.

Våren är vår?

image36

Lättklädda människor. Solglasögon. Bollspel. Sandaler. Sol. Ballerinaskor. Uppkavlade byxor. Shorts. Glass. Blommor. Vatten. Promenader. Solbränna. Gröna blad. Piknick. Vara ute. Fika på balkongen. Barfota. Värme. Kjolar. Bar hud. Lek.

Våren är här och har gett oss hoppet om sommaren igen, faktum är att det känns som sommar. Vart tog våren vägen? Värmen slog till och allt blommar, för tidigt!? Visst älskar vi värmen, men den kom fort. Hinner vi med?

Jag älskar vårens värme som liknar sommar, men är det våren? 
Imorgon går vi tillbaka till normaliteten och halverar gradantalet till 10°C. Vi gillar det kanske inte, men det är våren.
 

Topman

image35




Mycket fin trench-jacka från
Topman!
Vill ha! ^^

Desperat efter en dator...

Nu är det måndag morgon igen, och vi ska försöka göra lite svenska. Jag orkar inte! Men skall försöka.


image34
Jag är i desperat behov av en bärbar dator har jag kommit på! Jag måste ha en nu!! Drömdatorn är
apple, men tyvärr är de så dyra! men sååååå fina! Jag är lite trött på Windows faktiskt, vill ha något annat!

Man skulle kunna ta med sig den i det härliga vår/sommarvädret. Jag älskar sol och värme! Tyvärr ska det ju bli kallare igen, men det är inte mycket att göra nåt åt.

Anna pratade om våfflor förut och jag blev jättesugen, skulle döda för en våffla med glass, grädde och sylt!

Nu ska jag läsa lite bloggar tror jag!
Puss


Ett liv som film

Har ni tänkt på att man vill att ens liv ska kännas som en film? I filmer är människor aldrig ensama, även om de är ensamma så finns vi alltid framför tv:n/bion/datorn och iakttar dem. De känner sig inte förföljda, de vet bara att någon är med dem och att deras ensamhet blir uppmärksammad. Det känner jag avsaknad av när jag är ensam, jag är ensam utan att någon ser. Utan artt någon gråter. Utan att någon skrattar. Utan att någon är med mig i min ensamhet. I verkliga livet har ensamheten ingen betydelse för alla andra, det är bara du där, du och ingen annan. Känner du då att du saknar att någon såg dig där i din ensamhet? Vill inte du att din ensamhet gör betydelse för någon annan? I din ensamhet gör du saker och är på vissa sätt som säkert skulle kunna göra andra intresserade. När du sitter i dina fula kläder och tittar på tv och äter glass. Känner inte du som jag att du saknar någon som faktiskt märker att du sitter där, framför tv:n och gör din ensamhet betydelsefull?

I filmer finns också musik som förstärker känslor, stunder och situationer. I livet finns ingen musik, förutom den du har inne i huvudet. Känner inte du också att när du går på gatan och faktiskt hör en bra låt med härlig rytm att din kropp fylls med självförtroende och glädje. Genast börjar ett smile bildas och dina steg blir mer bestämda och du känner hur något inom dig växer. Du kanske känner dig oslagbar? Idag när jag gick med härlig snabb fart nedför Kungsgatan bort mot Skvallertorget lade jag märke till rusningstrafiken, alla ska hem från jobbet eller bara iväg. Folk tutade och folk gick omkring, på vägen, på trottoaren, på cykelbanan. Bredvid mig kör en bil upp med nedvevade rutor och bilens stereo fyller luften med orientalisk musik och för några sekunder stannar världen till och jag känner att jag är med i en film. Det känns som jag är mitt i det svinlande Calcutta bland människor, mopeder och kor. Sedan åker bilen iväg och jag är tillbaka i verkligheten.

Kommer mitt liv bli en film?


Friska Tänder - Hurra!

image33

Nu är jag typ färdig med allt jobbigt! :D Allt med Foto A är klart och så har jag varit hos tandläkaren!
Inga hål!!!!! :D Yey! Nu är jag glad!

I eftermiddag ska jag köpa present till pappsen, får se vad det blir! Carro ska hänga på och jag ska tvinga med henne på fika om jag så ska bjuda henne! ^^

Sannas Lista

Dennalista gjordes ursprunglingen av Sanna
Sen har fler gjort den och nu även jag! ^^

Blond eller Brunett
Blåa ögon eller Bruna ögon
Vanilj eller Choklad
Hund eller Katt
Rock eller RnB
Rosa
eller Lila
Tv eller Dator
CD eller Radio
Öl eller Cider
Hockey
eller Fotboll
Äpple eller Apelsin
Dag eller Natt
Berg-och-dalbana eller Vattenbana
Guld eller Silver
ZTV eller MTV
Sanning eller Konsekvens
Harry Potter eller Lord of the Rings
Vinter eller Sommar
Promenera eller Springa
Stranden eller Bergen
Stan eller Landsbygd
Kärlek eller Lust
Stjärnor eller Månen
Sko eller Sandal
Bad eller Dusch
Syster
eller Broder
Svart eller Vit
Långt hår
eller kort hår
Klänning eller kjol
Lägenhet eller hus
Ring eller halsband
Jordgubb
eller hallon
Sverige eller Norge  

Fotoplugg!

Nu sitter jag och pluggar till fotoprovet, det är en sånhör sak man känner att man inte kan men ändå orkiar man inte plugga på det. Men sen när man sitter och gör provet kommer man  känna; Fan, du skulle ha pluggat mera! Jag ska!!

Jag var hemma hos Emma förut, istället för att springa terränglöpning åt vi våfflor! Det var mumsigt, men ack icke bra för figuren!
Carro och Emma är inte bra för mig! :) Men jag förstår inte varför man ska springa terränglöpning, visst de kanske kunde tvinga mig till det i låg, mellan och högstadiet. Men inte längre! Ush jag hatar sånt!

Nu ska jag nog läsa lite..... (men kommer inte göra det tillräckligt om jag känner mig själv)

De tre vännerna och Finnar

.Smarta kommentarer av smarta personer:

Bella: Jag var på en finlandsfärja, och det var Finnar där
Felicia: Alltså, Finnar är ju jätteduktiga på finska



image32

Efter skolan hade jag och mina homies en efterlängtad mysfika. Eftersom Emma inte kunde ta sig in till stan så fikade vi i Sörping. Närmare bestämt Kanalbotiquen. Det var trevligt, trots att lattemaskinen inte fungerade. Så det blev en kaffe och sockerkringla för mig = mums! Vi satt där och pratade om allt möjligt och vi kom fram till att vi faktiskt är väldigt speciella. Vi är tre! Alltså inte något konstigt i att vara tre, men vi är tre, och det fungerar! Vi lyckas alltid få med alla tre lika mycket. Vi mobbar inte ut varran, inte för att man gör det mot kompisar men när man är tre finns det alltid en tendens att två går ihop och så blir en lite utanför, men så är det inte med oss och det tycker jag är så bra!!! Jag älskar mina homies!

Back in School..

image30

Nu är jag tillbaka i skolan. Efter ett slappt lov så inser jag hur
mycket jag har att göra! = Stress!
♣ Fotoprov, onsdag
♣ Fotoredovisning, torsdag
♣ Engelska bokrecension, torsdag
♣ Engelska Redovisning, fredag

Påsken var trevlig, Påskmat och väldigt för mycket godis. Träffade släkten också, alltid lika trevligt! På Påskafton gick jag ut på krogen för första gången! :) Lite kul. Hugo och Crommels (säkert inte rätt stavat) blev det.

Idag eller på Onsdag ska det bli mysfika med mina homies; Carro & Emma, I've missed you guys! Det ska bli så skönt att bara sitta o fika och prata med er! Längtar!

Nu ska jag väl läsa lite Foto....... kanske! :D

Norweigans

image29

Idag har jag varit med min lilla Bella, det var så länge sen, vi får verkligen skärpa oss nu! Jag saknar ju min lilla Bella!! Ska vara mer med henne snart! :) Vi får hitta på nåt kul, titta på nåt skoj, dessutom är jag godissugen!

Jag kommer alltså dumpa Norgekusinerna som är här på besök. Det är väl som det brukar vara, ganska stökigt!
Ganska bråkigt men jag får försöka stå ut i några dagar! :/ Uppdatering kommer!
Nu är bellis här!! Puss

The Holiday & Heroes

image27image28
                                                   

Det är roligt hur mycket tid man kan spendera framför tv:n. Här är två av filmerna/serierna som är bra!

The Holiday - En av de mest underbara filmer jag sett! Den har allt, fin story, jättebra musik, suveräna skådisar, heta skådisar (Jude Law!!!!). Egentligen förtjänar den ett eget blogginlägg men men.. Den filmen måste ses. Jag ska köpa den till min "Mys-filmer-att-ha-i-nödfall-och-när-man-bara-blir-sugen-samling"!

Heroes - En tv-serie om vanliga människor som upptäcker att de har specialle krafter. Superbra verkligen! tack Emma för tipset! :). Serien kommer att visas på Tv4 snart tror jag. Annars finns den att se på:
http://www.tv-links.co.uk/show.do/1/41

Money, Bank and Bella - She's my fella'


image26

Klockan är 07.23 och jag är uppe, ganska fantastiskt . Jag menar det är lov, men ändå är jag uppe så tidigt. Jag nåste erkänna att jag är lite stolt över mig själv! Denna dag kommer bestå av:

♣ Bankmöte på SEB 10.00
♣ Avfärd mot Söderköping för träff med Bella
♣ Mottagande av kusiner från Norge ikväll.

På tal om bankmöte så kan man ju prata pengar. Igår när jag satt och tittade igenom lite papper inför mötet så började vi prata om sparpengar och så och vad vräker mor ur sig? Jo; Nu har du ju rätt mycket kläder, det är ju inte så att det ät något du behöver!  (Hon menar alltdå på att jag ska spara till något tråkigt i framtiden)- Haha! Behöver! Nej det är väl klart, but who the fuck cares - I don't! Ropa es un parte importante de mi vida.






Slappa lovdagar & Buzz

Gud vad jag är slapp när jag har lov, jag gör ingenting känns det som! Och jag är inte en av de människor som bara kan gå omkring i pyjamas hela dagen och bara slöa. Nej jag blir stressad avd et, känner att jag måste få ut nåt av min dag. Det vore samtidigt skönt att bara kunna finna sig i att gå omkring och slappa, men det är helt enkelt inte så jag är.

Igår var vi hemma hos Sanna och käkade. Kyckling(!) i god sås och ris. Det var supersmarrigt! Sedan blev det Buzz, snack och Skippo.  Det var la trevligt, men jag saknade lilla Emma där! Det var ett stort hål efter henne!

Maybe I let my friend down? I'm sorry if I did!

Star Wars III

image25


Jag har kollat på Star Wars III The revenge of the sith. Jag älskar filmerna men dendär filmen krossar mitt hjärta. Allt förstörs, allt blir fel. Det vackra ersätts av det mörka. Jag har aldrig sett en film som får mig att må så dåligt! Jag vet att det som händer i filmen måste hända, det är ju en del av den fantastiska storyn, men dock är det så hemskt. jag får en stor klump inuti mig, jag blir sorgsen.

Det är kanske därför den är så bra? Den når fram med budskapet....

What if WE're accelerating to disaster?

An outfit from Top Man


Igår.. njaa

image19


Det blev sådär halvlyckat igår.. Inte så roligt, vi hade faktiskt mycket trevligare innan!
Vissa blev fulla asfort, vissa spydde.. Nä, det var inget kul. Inget starkt nästa gång, det är blä!

Sanna och jag tog en fika på Waynes, det blev en te för mig. Det var skönt att sitta där bara o ta det lugnt. Jag köpte även ett par solisar på Åhlens. Impulsköp! (Behöver dock kaffe!)

Snart kommer mamma hem, hoppas hon vill gå en sväng med mig, behöver lite luft!

Domingo de fiesta

Nu har det äntligen löst sig, the boose is at Caroline's. Sköönt, det gick vägen! ^^

Vi har haft en mysig dag, vi käkade på det nya Thai-take-away-stället på Kungsgatan! Gott men starkt, eller hur Emma? Sen blev det glass för vissa o en latte ´från fräcka till mig.

Jag: Den här vägen går fortare!
Carro: Men jag kan inte gå så fort!
Hahaha!

Nu är vi hemma hos Carro o väntar på de abdra. Hoppas att det blir kul ikväll.

Det kommer kanske bild på dagens outfit imorrn;
♣ Nya Lacoste-skorna
♣ Svarta Acne-jeans
♣ Vitt linne o skjorta från H&M
♣ Pilot-solisar från statoil.

Matilda har gjort min blogg så fin!!! Tack gumman! Söt du är. Superfint!
Nu ska ja va Social!
Take care!