2 sommarlovsdagar kvar..

Japp, så är det. Nu återstår det endast två dagar kvar av sommarlovet. Jag bereder mig för att gå till skolan med blandade känslor. Eftersom denna sommar inte erbjudit särskilt mycket sommarkänsla, har till exempel inte åkt och badat EN enda gång! (Om man bortser från Holmen). Detta kan iof förklaras med lathet och andra orsaker. Men ändå, jag har väl inte känt mig inspirerad till det! Undrar om avsaknaden av detta kommer märkas i höst!? Vi får väl se. Dock känns det skönt att träffa alla igen och få lite rutin på sitt liv. Nyströmska är ändå en fantastikst bra skola med bra lärare och en dunder-bra klass! Så är det verkligen! Love u guys! Även om man inte är super-tight med alla så blir alla accepterade för dem de är och det tycker jag är väldigt bra! Så har vi också två jättebra mentorer. Alltså, istället för att gnälla på alla arbeten som kommer stressa ihjäl oss, alla saker som ska skrivas, allt arbete som ska göras ska jag vara glad. För jag tror verkligen att jag kommer sakna Nyströmska-tiden. Nu ska jag ta till vara på tiden och försöka njuta (även i vardagens gråa verklighet).

image150


Kvar att göra innan skolan börjar:

♣ Läsa svenska-boken.. Är det någon i klassen som läst sin?
♣ Inhandla anteckningsböcker, kalender och gem.
♣ Bestäma färdigt med projektet, Emma och Carro, dags snart va? :)

image149


Denna femte dagen innan vi börjar skolan började ganska segt med Oprah, Våra Bästa År, Rachel Ray.. Men har faktiskt varit riktigt duktig idag och lagat två måltider :). Den andra var godast. Jag bjöd Carro på Kycklinggryta med Curry, Kokos och Couscous. Jaha tänker ni, är inte han vegetarian? Jo det är jag (nog). Men det är bara det att vara vegetarian är lite halvjobbigt, mycket planering krävs. Nya livsmedel och nya sätt att laga mat på.. Ibland orkar man bara inte.. Och i ärlighetens namn känns det inte så kul och sitta och försöka svälja sin grillade Aubergine eller grillade Quorn-filé när de andra sitter med en doftande fläskfilé. Jag har dock inte fallit för frestelsen för rött kött. Dock har jag bestämt mig för att äta fisk och (kanske) i vissa fall kyckling. Det är lättare nu när skolan börjar för där får man veg-mat serverad direkt och på hösten grillar man inte så mycket så det kommer nog gå bättre. Sidospår.. Carro tyckte också att maten var god! Hihi! Efter gick vi och hyrde film på jobbet, På andra sidan häcken blev det. Den var inte alls lika rolig som när jag såg den första gången, men Carro tyckte den var kul!

Nu är jag glad över att jag jobbar sista sommarpasset imorgon!
Nu längtar jag till Favvo-kussens kräftskiva på lördag! Hoppas det blir kul!

Over and out

Kommentarer
Postat av: sanna

Åh, var glad att du fortfarande har sommarlov; en annan har gått i skolan i snart två veckor! Pusspuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback