hemmatillställning & ingen julstämning

image271

Ett litet kollage för att beskriva de två senaste dagarna!

Igår hade vi en liten hemmafest hemma hos mig. Jag köpte Xide xmas - Så himmla god! Vi satt mest och pratade skit faktiskt. Skönt att göra det ibland. Nåt som dock var mindre skönt var att vissa saker vi sa uppfattades alldeles fel hos en. Ett stort missförstånd som ledde till att hon gick. Jag hoppas att vi kommer kunna lösa det på måndag! Inte kul när något som inte menas som kritik uppfattas som det! Det var inte så vi menade! Efter att hon hade gått lyckades vi ändå få upp lite stämning igen och hade faktiskt ganska kul.

Denna dag började med lite upprensning här hemma så att lägenheten skulle va i fint skick till mamma kom hem och det lyckades jag med. Resten av dagen har jag inte gjort ett skit egentligen! Jo, jag kollade äntligenSound of Music som gick på trean. Den var bra, men lite väl käck! Resten av kvällen kommer antagligen att bestå av att glo på dumburken gissar jag!

Det är så astråkigt väder för tillfället asså. Halvvarmt, det regnar varje dag, det blir mörkt fort och skiten ser ut att fortsätta. När jag säger att jag gillar höst och vinter är det inte alls detta jag menar! Nu vill jag ha riktig vinter så kanske nån julstämning kan börja infinna sig. För det finns inte alls nu! Vi har knappt pyntat nåt, ingen snö, har inte köpt några julklappar. Det enda juliga som finns för tillfället är mitt pepparkaksmissbruk. Pepparkakor borde drogklassas, så farligt goda och beroendeframkallande är de! Om man skulle sparka igång känslan genom att kolla på Tomten är far till alla barnen kanske!? Och så ska vi faktiskt på julbord imorrn!

Nu vill jag att det ska hända nåt för nu är det mesta booooooooring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback