Världen väntar!?

image261


Imorse bad jag om att få emigrera till något annat land med ljus, sol och värme, ett land där man inte hade behövt gå upp vid klockan sex på morgonen. För när alarmet satte igång 06.00 har jag ett svagt minne av att jag stängde av det och somnade med all säkerhet om direkt. Vaknade 45 minuter senare, vilket beyder att jag bara hade en halvtimme på mig att fixa iordning mig, få i mig frukost och packa allt + att städa lite på rummet. Det lyckades! Dock han jag inte sätta i linserna. Så jag gick ut genom porten med en väldigt tung väska, möts av regnet och vinden som slår mig i ansiktet. Det regnar in från sidan, vinden sliter i paraplyet, väskan är tung och jag går mot bussen. Är inte det anledning till tankar om emigration så säg! Ush!

Men jag överlevde och hamnade i skolan. Där det mest intressanta var samhällslektionen då jag bland annat redovisade Etiopien. Men vi hade också en rolig och intressant diskussion om utveckling och miljö! Faktiskt riktigt intressant! Efter den lektionen satt vi typ alla i klassen runt ett bord och pratade och skrattade. Vi är allt bra halvknäppa asså, men det gör inget! Förgyller vardagen. Den bra stämningen infann sig även på naturen då det blev mycket prat och lite verkstad.

Nu har jag precis druckit kaffe med pappsen och funderar på att göra lite svenska innan Cityakuten, men jag får se.
Nu har en tanke om vad jag vill göra efter gymnasiet ploppat upp i mitt huvud, jag vill åka som volontär!

See ya all!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Får jag hänga med? ^^

Postat av: Bella Ballerina

Jag kan inte annat än att hålla med dig, det är groteskt att de kan utsätta djuren för sånt. Jag har sett precis hur vidriga de kan vara när de tar av pälsen. Men jag tycker ändå att det är snyggt, kanske måste det inte vara äkta päls utan fusk päls. Fast jag tycker också att om man ändå ska döda djuren så kan man ju lika gärna ta vara på allt, fast det borde ju ske på ett betydligt hyggligare sätt.
Bra blogg föresten!

2007-12-03 @ 21:40:39
URL: http://bellab.blogg.se
Postat av: Bella Ballerina

Jag kan inte annat än att hålla med dig, det är groteskt att de kan utsätta djuren för sånt. Jag har sett precis hur vidriga de kan vara när de tar av pälsen. Men jag tycker ändå att det är snyggt, kanske måste det inte vara äkta päls utan fusk päls. Fast jag tycker också att om man ändå ska döda djuren så kan man ju lika gärna ta vara på allt, fast det borde ju ske på ett betydligt hyggligare sätt.
Bra blogg föresten!

2007-12-03 @ 21:40:53
URL: http://bellab.blogg.se
Postat av: Matilda

Åh, jag håller med dig. Vill verkligen bort härifrån, till något varmt ställe där man kan sova hur länge som helst!

2007-12-03 @ 21:46:35
URL: http://matildaewerfalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback