Avslaget

Här sitter jag och tittar ut över ännu en mulen dag, dock ser det ut att klarna bortåt horisonten. I detta fall pekar detta mot Söderköping och dit ska jag bege mig idag för att tillbringa en dag med pappsen. Har inte träffat honom nåt känns det som. Har nu jobbat i fem dagar och har en ledig dag, känns skönt. Även om jobbet varit ett ljus i den gråa regndimman. Jobbet har gjort något av mina dagar, det har sett till så jag inte legat helt oaktiverad. Men vem orkar vara aktiverad nu? Sommaren känns avslagen, den virades in i den gråa dimman och nu är den fast. Det finns dock röster som rapporterar om bättre väder längre fram.. Vi får väl tro dem. Faktum är att (som alla vet) är vädret väldigt viktigt för hur vi svenskar upplever våra liv. Och under denna period har jag förstått hur sant det är! Nu vill jag ha sol, bad, isté, solbrillor, badbyxor, fika, sena sommarkvällar... Jag får försöka hålla hoppet vid liv, för som det känns nu är det bara just, avslaget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback