Filmkväll med vänner!

image138        image139


Igår tillbringade jag med (lediga :D) kväll med Bella, Emma s och Sanna. Efter mycket prat hit och dit om vart vi skulle va och vad vi skulle göra blev det till slut filmkväll hemma hos mig. När vi stod där på Fix och skulle välja film tänkte vi att vi ville se nåt lättsamt. Så vi tog Kill your Darlings och Säg att du älskar mig. Vi såg Säg att du älskar mig först. Den var väl rena motsatsen till lättsam, handlar om en femtonårig invandartjej i Luleå som blir våldtagen och så får man följa hennes vardag där med familj, skola och vänner. En film man blir arg, ledsen, upprörd och faktiskt förvånad av. En mycket bra film var det! Även om det inte var vad vi hade väntat oss! Den andra filmen, Kill your Darlings är en Svensk/Amerikans film med Andreas Wilson (Huvudrollen, författare), Alexander Skarsgård (En självmordsbenägen transa) och Fares Fares (En Italiensk torped). Ganska rolig film, den var i alla fall åt lättsamhållet. Handlingen är ganska jobbig att beskriva med Andreas Wilson är en deprimerad svensk kille i Usa som är författare, han är för tillfället deprimerad men när han träffar en tjej från ett fotojobb förändras detta. Hon tar med honom på den konstigaste helgen i hans liv. Erfarenheterna från denna helg resulterar sen i en bok, och det är den berättelsen som handlar om Alexander och Fares. Aja, ni får se själva.. Det var trevligt att träffa vännerna iaf!

Nu ska jag göra mig iording, ska åka till Norrköping och börja jobba 15.00! : /


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback