helg på holmen

image143

   

Min helg var väldigt skön. Den tillbringades på holmen, ett paradis bland molnen. När man kommer ut dit släpper man alla vardagsbehov och krav och man blir så avslappnad. För att citera pappa "Hjärtat slår tre slag per minut". Första kvällen åt vi med farbror och faster som också har ett hus där och deras kompisar. Inteligensen var inte hög, det kan jag säga. Det det pratades om var folk i största allmänhet, vilka de är tillsammans med/gifta med vilka syskon de har, vad föräldrarna heter/hette var de bor och så kom de in på nya människor hela tiden och det enda de pratade om var vilka de var tillsammans med, vilka, sykon, vilka föräldrar och var de bor. ^^. Skvaller skvaller.. Jag var måttligt road av det. Men sen kom vi in på snusk-humor. Vilken såklart var mycket roligare. Och min käre far jobbar ju som rörmokare och på dessa byggen vill jag inte ens veta vart nivån på humorn ligger, men han drog iaf de snällaste hiostorierna han kunde, och det hjälpte för att försätta hela folksamlingen i gapskratt. Sånt är kul, när alla verkligen skattar på riktigt! Efter blev det kortspel och då var alla tillsist lite trötta och vissa lite onyktra (inte jag dock). En rolig kväll!

Dagen efter blev helskön den också. På dagen blev det slappande, korsord, läsande, sill-lunch (med tillhörande dricka som gjorde att jag blev på lyset, haha). På kvällen åkte vi ut till en liten ö och grillade korv. Vi satt där och spg över vattnet och lät vågornas ljud sjunka in, det blev också en vacker solnedgång! Härligt!

Något som också är roligt därute är att det man ser på svenska naturfilmer finns. För det finns där, där finns det vilda så naturligt och spontant. Man kan bara sitta och titta ut över markerna och vattnet, alltid hittar man något att titta på! Så de lite mer anmärkingsvärda djuren vi såg var; Ekoxe, Havsörn, Fiskljuse och en falk.

Nu är jag ledig i sex dagar (efter att ha jobbat igår) mycket härligt! Idag ska jag vara med Emma och Carro! The Fab 3 ska träffas igen! :D

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback