Svenskans gulligaste ord

Jag satt och kollade på Äntligen Hemma så Martin och Zaba skulle gjuta stolar i betong och råkade spilla lite. Då utbrast Zaba; Oj! Då kom jag på hur gulligt det ordet är. Två bokstäver är så söta ihop. Kanske är det så gulligt eftersom jag förknippar det med en flicka på 3 år med en söt klänning och hatt som råkar spilla något på sig och utbrister då oj. Är det inte såå gulligt? Oj kan också betyda shit, vad har jag gjort, men i och med att man använder ordet oj tar det bort allvaret i det hela, visar att det inte var meningen! Så därför tycker jag att oj är svenskans gulligaste ord! har du något annat?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Om man vänder på oj så blir det Jo, och han är också ganska gullig (;


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback