Nu kommer aldrig tillbaka

Nu såhär i slutet av gymnasiet är känslorna väldigt blandade! Eftersom mycket fokus den senaste tiden har legat på framtiden glömmer jag bort att tänka på nuet. Jag har sommaren med jobb, party, bad, sol och slappande i tankarna. Men det största som stjäl mina tankar är hösten; Ska jag jobba? Ska jag plugga? Vad ska jag plugga? Om jag inte pluggar, hur mycket kan jag jobba? Hur ska jag fördriva den lediga tiden? Alla dessa tankar på framtiden gör att man glömmer bort nuet, ett nu jag tror att jag kommer sakna om några månader. Jag kommer inte sakna själva skolarbetet! Som jag sagt många gånger tidigare dör jag på skolarbetet, har ingen ork eller inspiration till det överhuvudtaget! Det positiva jag kommer sakna är vardagen i skolan. Att hela tiden ha sina underbara vänner till hands, att sitta och fika i skolan på rasterna och spela Uno och TP, att råka gå hem en lektion tidigare och fika på "stan" eller hemma hos Emma, att ha massa roligt folk omkring sig som man känner, att ändå inte helt ha fullt ansvar för sig själv utan det finns folk som bryr sig om mej och det jag gör. Att gå i skolan med ett uppdukat bord som är serverat! Detta kommer jag sakna något oerhört, när det väl försvinner!

Nu är det inte långt kvar och jag försöker nu intala mig själv att njuta som en galning av tiden i skolan fast jag är så trött på den! Det är nite helt lätt, men jag ska njuta av sällskapet med alla fina människor i skolan - Nyströmska! För jag kommer sakna den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback