Radio

 

Jag älskar radio, att sitta, stå eller ligga och lyssna, i sängen när man ska sova, i köket när man ska äta, i bilen när man är på väg nånstans, på jobbet då det är lugnt och man hinner lyssna. Och det är nu inte Rix FM eller Lugna Favoriter med bara musik jag pratar om. Nej jag tänker nu mer på SR:s kanaler. Min absoluta favorit är P1 men har också fått upp ögonen för P3. P1 gillar jag för att det är seriösa program där man pratar om saker och diskuterar saker som har ett djup i sig. Det är nyhetsprogram, dokumentärer, radioteatrar med mera. Och det kan vara så himla skönt att bara ligga och lyssna på folk som pratar. Visst jag gillar musikkanalerna också. Men när det är tio låtar som går på repeat hela tiden kan jag absolut tröttna. Rix Morron Zoo får man ju inte glömma iof, den där underbara trion är ju den bästa starten på morgonen man kan få. Några av jobbarkompisarna rattar alltid in P3 på jobbet och fram till bara för några månader sen förstod jag mig inte alls på den kanalen, jag tyckte bara den bestod av flum-människor som verkade höga på jag vet inte vad. Men nu har jag verkligen ändrat mig. P3:s program är verkligen häftiga, de pratar om lustiga, konstiga och intressanta saker och ibland kan man bara inte hålla sig för garv. Det ligger nån slags skön och flum känsla över P3 som jag nu lärt mig gilla. P3 är ju mer ungdomlig än P1 men jag gillar pensiokanalen P1 i alla fall! Kanske kan det bero på att det var kanalen farmor lyssnade på, radion stod alltid på i hennes kök och i det köket fanns det alltid en mysig och hemtrevlig stämning och min älskade farmor fanns där! Det är helt sjukt att det om två dagar är sju år sen hon dog! Min lilla farmor som verkligen var världens bästa, mysigaste och pyssligaste lilla gumma! Hon (och farfar) hade verkligen förtjänat en ålderdom tillsammans, de dog båda två alldeles för tidigt!

 

Idag har jag en del att göra så jag ska fixa mig i ordning och ge mig ut! Jag ska hämta plånboken hos polisen (TACK till den som lämnade in den), hämta fodralet till mobilen där jag var på förfest, beställa Visa-kort och eventuellt ny legitimation på banken och så ska jag hämta lite skolböcker som kommit!

 

Så in på toan och fixa till mig lite och sen hoppa upp på min rosa cykel och ge mig iväg!

Kramkram

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Håller med om att det är mysigt med prat-kanaler, de är ett mycket bättre sällskap! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback