early morning

Idag vaknade jag tidigt och gick upp direkt! Konstigt det där.. ibland vaknar man tidigt och är hur pigg somhelst och andra gånger vaknar man vid elva och känner att man behöver minst fem timmar till! Men det är bra att gå upp tidigt och ta vara på denna soliga och lediga dag! Jag ska nog gå ner till Coop och köpa nåt gott frukostbröd och nån tidning. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, det vore skönt med en promenad men nu vlir det ju så himla varmt på dagarna! Jag klagar inte men det är för  varmt för att va ute och gå! Igår när jag va på stan stod luften verkligen stilla och det rann litervis om mig.. man kanske kan hitta lite skugga att promenera i! :)

 

Gårdagskvällen blev riktigt mysig. Vi skulle ju bara gå och ta en öl men så blev det ju inte riktigt. Vi gick iaf till Durkslaget Det var bara mamma som tog den där ölen. Jag och Marie tog oss ett varsit glas vin, hon tog rött och jag tog rosé. Rosévin är verkligen så gott! Perfekt på sommaren, svalkande och lättdrucket! Till drickan vart det även en varsin Tapas-tallrik med massa godsaker på! Jag älskar verkligen medelhavsmat! Jag skulle lätt överleva där! Efter detta verkade det först som om vi skulle gå men sen beställde de vid bordet bredvid in kaffe och när man känner den där underbara doften är det ju nåt som händer i en och man blir som Rudolf i "Sunes Sommar", man bara "Kaffe!!!!". Så det blev det också och Durkslaget gör jättegod latte, mums. Mamma och Marie tog varsin Irish Coffee men det gillar verkligen inte jag! Marie frågade om de hade nån liten kaka eller chokladbit och då föreslår servitören deras hemgjorda tryffel och det lät ju gott. Och när den kom in och vi smakade så var den verkligen jättegod! Perfekt smarrig och krämig konsistens och god tryffel/chokladsmak! God dricka, mat och efterrätt och trevligt folk att sitta och babbla med! Kan det bli bättre?

 

Haha.. det märks verkligen vilken gottegris och finsmakare jag är. Men det skyller jag på mamma och pappa som skämt bort mig med god fredagsmat och massa annat! :)

 

Nehepp.. dags för tidning och bröd!

Have a great day!

Kiss kiss, hug hug


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback