Något otrevligt och något trevligt

Något att bli bekymrad över:

Alla dessa dåliga nyheter. Jag tycker att den senaste tidens nyheter har varit väldigt negativa, speciellt då på det lokala planet. När man läser NT hittar man det jämt. Och det tråkigaste (och mycket ofta förekommande) är våld mellan unga personer. I Söderköping blev två killar misshandlade på Ringvägen, Misshandel på Shell. Rån i Norrköping. Hot mot kollektivstrafik-personal. Misshandlade flickor av lite äldre tjejer i Stockholm.. Jag kan, men vill helst inte fortsätta. Är detta en ny "Trend"? Ska våld och hot mellan unga människor bli en del av vår vardag?

Kanske är det så att dessa nyheter funnits tidigare, bara att jag inte tagit åt mig dem på samma sätt!?  Men ändå tycker jag mig se en ökning. Mycket tråkigt iaf. Kanske har min kära vän rätt? Kanske behöver man någon som följer en genom Söderköping på natten, Var finns tryggheten?

Något att vara glad över:

www.youtube.com   är en av de bästa internesidorna alltså! Youtube har varit min räddning många tråkiga och regninga sommardagar. Och det bästa på Youtube är alla Dinsey-låtar. Det finns hur mycket som helst. Jag vill helst inte veta hur störda mina grannar har blivit av all min s.k sång när jag sjungit med i alla dessa fantastiska låtar! Något som också är mycket kul är att de finns ju på nästan alla språk. Jättekul, verkligen att lyssna på den musiken man växt upp med på andra språk. Men jag måste säga att Sverige står sig bra i konkurrensen. Vi har så många bra artister som gör fantastiska insatser i filmerna! Go Sweden! :) Annars är nog Frankrike ett av de bättre länderna vad gäller dubbning och sång, men kanske tycker jag så för att jag tycker att franska är så vacker!? men iaf, på Youtube finns något för alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback