Kalas!

Första inlägget dårå!

Ja idag har vi haft lite kalas här hemma. Jag började dagen med att åka in till stan (från pappa) och köpa present till mamma, hade såå ingen inspiration! Men hittade några söta skålar, choklad och en presentpåse med diverse gott gott! jag älskar de där deperat-i-sista-minuten-presenterna, de gör livet så mycket enklare ibland! Efter inköpen gick jag hem och bakade morotskaka, mycket klet o kladd. Och som vanligt när jag är i köket så slår jag mig, tappar saker på golvet och är bara allmänt oorganiserad så köket såg väl ut som tredje världskriget efter bara 5 minuter eller något. Har ni tänkt på hur irriterande rivna morötter är? Hur mycket man än slänger dem, torkar bort dem, tar upp dem med plastgrunkan som e till för sånna saker så funkar de inte, man hittar ständigt nya!! Men kakan blev faktiskt riktigt god! ^^

Vi fick lite gäster sen, de närmaste i familjen. Vi hade mysigt, käkade bakad potatis och annat smått o gott. jag fick detta; Två vegetarian-kokböcker! :), pengar, en läkerol-klocka :) och flytta hemifrån grejjor! Tackar så mycket! Här ska lagas veggo-mat till tusen! In med bönor o linser!

Imorgon blir det till att arbeta, har ingen vidare lust, men jag får ju pengar, alltid bra!
Så nu ére gonatt som gäller!
Pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback