future

Lärare - Make Up Artist - Designer - Caféägare - Journalist - Säljare - Radiopratare - Inredningsarkitekt - Fotograf - Layout-are  

Jaa det finns så mycket jag skulle kunna bli! Det finns så mycket att välja på idag och jag känner att jag inte är redo att välja. Ett sabbatsår efter gymnasiet skulle kännas mycket välkommet. Men frågan är då hur pluggsugen man är efter det året. Kommer man behagligt stanna kvar i det eventuella arbetet man fått. Kommer detta år bara vara slöseri med tid och pengar?

Ska man välja en utbilding måste man känna sig säker att det är det man vill satsa på. Alla val vi unga ställs inför är så himlamånga och svåra. Jag vet varken ut eller in. Och jag vill inte bli någon som bara ligger hemma och lever på mina föräldrar eller socialbidrag. Jag klankar inte ner på de som har socialbidrag, men mina ambitioner ligger högre!

image230


Idealarbetet för mig vore nog att jobba på ett livsstilsmagasin, då kan flera av de arbeten jag räknade upp innan läggas in. Det vore faktiskt en dröm, ett eget livsstilsmagasin! Det är kanske det jag ska satsa på? Då blir det att plugga till journalist.. En mycket tänkbar framtidsutsikt! Men fortfarande är jag osäker.

Jag hoppas att jag under tiden av trean som är kvar kommer komma på vad jag vill, eller ia alla fall få ett hum.

Ush, vad det är jobbigt att bli stor!



Kommentarer
Postat av: Tobias

Svar: jag med, fan att dom inte finns i sthlm :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback