tänk vad lite solsken kan göra...

Solen lyser nu på oss här i Sverige.. i alla fall vår del! Och den för med sig så mycket! Den tråkiga stämningen i skolan är borta och tvånget att plugga blir mindre jobbig när man förgyller tiden med sol! Det känns nästan som sommar och nu kan vi gå utan jacka, solglasögonen följer alltid med, rasterna på skolan är underbara och ja.. det är bara skönt helt enkelt!

Imorrgon ska jag och Patricja guida på Brunnen, ska fixa ihop det nu! Det kommer kanske inte bli så mycket men det vi har är ändå bra tycker jag!

Vi firade Mentor-Erik idag som fyller 65! Vi pyntade klassrummet, och fyrklövern hade bakat smarriga kladdkakor, Erik fick en blomma, choklad och ett kort! Och han blev till och med lite rörd när han skulle tacka och prata med oss! Man blev lite rörd själv faktiskt! Han är vår lilla mys-mentor! =)



Imorrn är det Valborg! Och vi struntar i att fira det på det vanliga sättet; Bli smådragen och driva runt bland lottstånden, lyssna på en manskör och glo på en ihopspikad plankhög till brasa! Nej vi ska dra till Tjen! Där ska det grillas, drickas, badas, skrattas och mysas! Jag hoppas på en super-myskväll!

Nu ska jag kanske handla nåt att grilla imorrn + lite snacks av nåt slag!
Sen ska jag förbereda mig inför guidningen!

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback