man borde se på stjärnorna, man borde vara två



Man borde inte sova - Helen Sjöholm

 

 

Nu har det gått ett tag sedan jag bloggade.. igen. Jaja.. :) Jag har hunnit vara ledig och jobbat och nu är jag ledig igen.. tänkte göra en liten kortfattad lista över vad jag gjort:

 

♣ Åkt till landet - Skönt, välbehövligt och trevligt att träffa folket därute.

♣ Klippt mig och varit med Emma S en sväng i Sörping.

♣ Varit ute på Hugo bla med Bella.

♣Fikat med mina flickor på Fräcka där vi förde ett himla oväsen men mys var det!

♣ Åkt till Sthlm med Carro och där shoppade vi och gjorde stan helt enkelt.

♣ Jobbat!

♣ Varit ute på klubben med en förlorad plånbok (i taxin??), alldeles för berusad var jag och en annan aningen pinsam incident inträffade.

 

Ja.. det är väl vad jag gjort i stora drag, slappat och hängt hemma har jag också gjort alldeles för mycket! Måste ta tag i detta nu och gå ut och gå mer, men mest av allt: Sluta röka medan jag fortfarande kan!? 

 

Jag hoppas att livet kommer bli lite roligare nu när skolan börjar snart.. Herregud det är nu mindre än en vecka kvar! Det känns konstigt, jättekul och skrämmande på samma gång! Jag hoppas ändå och tror att det kommer bli bra! 

 

Av typ 20 000 eller vad det nu kan vara som pluggar på LiU hoppas jag också att man kanske eventuellt kommer hitta en människa att tycka om som kan tycka om mig också. Jag börjar bli smått deprimerad över att jag aldrig haft ett riktigt förhållande med någon. Saknaden av närhet och kärlek börjar bli mer och mer påtaglig. Samtidigt tror jag att ett förhållande (om jag nu i någon fantasivärld kommer få uppleva det) kommer att vara svårt för mig till en början. Jag är ju liksom så van vid att vara ensam (utan tycka-synd-om-mig-själv-tonen) att plötsligt ha någon där hela tiden kommer bli ganska jobbigt. Jag vet ju inte om något annat så jag tror att det kommer ta ett tag för mig att vänja mig! Dock ska jag väl inte måla fan på väggen för bara jag träffar någon jag gillar så kanske allt det där kommer att släppa och jag kommer avsky varje sekund som jag inte är med personen.. men detta får framtiden utvisa.

 

Ikväll/natt är det stjärnklart, ska nog titta lite på de blinkande ljusen långt bort och fyllas av den där känslan att vi inte är ensamma i universum. Man kan ju lätt tro det när den blå himlen eller molnen ligger som ett lock och bildar en skyddad värld för oss. Detta lock försvinner en stjärnklar natt och man känner sig plötsligt väldigt liten.. När jag glott färdigt ska jag lägga mig i min mysiga säng och förhoppningsvis somna snabbt! Imorgon hoppas jag på en vacker, skön dag då jag gör något av den!

 

Go’Natt och Puss & Kram

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback