Sista lediga dagen..

 

Idag är min sista lediga dag detta sommarlov! Känns väldigt konstigt faktiskt! Jag har nog inte fattat nånting av vad som faktiskt kommer hända inom ett par dagar! Jag ska liksom börja plugga! Igen.. fast på universitetet..! Konstigt! Det känns som vi alla är på väg mot en ny tid i våra liv, vissa flyttar, vissa börjar plugga, vissa söker jobb, vissa går mot en osäker höst utan planer, vissa ska resa.. Från att ha bordet uppdukat åt sig som vi haft ända sen dagis/lekis fram till studenten så stpår nu ett tomt bord framför oss och vi måste faktiskt själva plocka fram vad vi vill ha på det. Och det är inte lätt! Det känns faktiskt skönt att ändå ha något att göra och att ha fyra och ett halvt år (minst) planerade. Jag skriver som Matilda, jag ska bli gymnasielärare! Shit! Jag har också fyllts av tvivel! Men inte riktigt samma sorts tvivel som Matilda.. Jag är rädd för att jag inte är tillräckligt pedagogisk, jag är rädd att jag inte alls är rätt person för detta jobb, jag är rädd för hur elever kommer se mig! Vi får helt enkelt stötta varandra när vi blir osäkra! Det känns väldigt skönt att ha någon med sig från “det gamla livet” in i det nya.. Jag skulle varit så mycket mer nervös annars! Men vi får helt enkelt åka dit på måndag och bara börja och se hur det är! När jag fylls av tvivel så brukar jag tänka på vad många har sagt när jag berättat att jag ska bli lärare: “Ja, det skulle du passa som!”. Så bort med osäkerheten och fram med självsäkerheten! För tror man inte att man ska klara det så är risken stor att man inte gör det, men tror man på sig själv och står upp för sig själv kommer det gå bra!

 

Ikväll kommer morfar hit och vi ska ha en liten mini-kräftskiva med kräftor, räkor, janssons frestelse, gott bröd, aioli och en massa annat gott! Antagligen blir det ett kortvarv också! Och ikväll vill JAG vinna! Det spelar ingen roll hur mycket slump det är i spel eller hur lite man faktuskt kan tänka logiskt, min kära morfar vinner ALLTID! Så det bästa att göra är väl att köra i samma lag som honom!

 

Imorrn är det jobbtajm och på söndag också! På kvällen kan jag förhoppningsvis åka till Helena så jag är i Linköping direkt på måndag! Ska ringa henne sen och fråga om jag kan komma en dag tidigare! :) Idag har jag varit “duktig” och äntligt anmält mig till CSN, betalat kåravgift och skolböckerna! Har en bok kvar, men den är slut! :/ Surt.. tur att vi inte kommer använda den förrän i oktober! :)

 

Nu ska jag få liv i mammsen så vi kan börja lite med maten! Ha en fin fredagskväll!

 

Kramkram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback