Dagen innan julafton!

Det är redan den 23:e december! Herregud vad fort tiden har gått! Det är liksom redan julafton imorgon! Och jag vet inte om det bara är jag, men det finns ingen julkänsla alls! Jag tror det dels beror på att vi inte har någon gran, vilket brukar höja julstämningen avsevärt! Men det som talar för en tilltagande jullkänsla är att jag lagt alla julklappar i en påse inför morgondagen och nu sysslar mamma med tomtegröten och skinkan! Det är vad jag kallar mys! Egengjord risgrynsgröt och första skinkmackan - svårslaget!

Jag undrar vad jag kommer få i julklapp!? Av pappa vet jag redan vad jag kommer få, han är så tråkigt icke-inriktad på allt vad jul heter och tycker bara det är barnsligt med julhemlisar! Det är ju en del av grejen liksom!

Men den bästa julklappen har jag i år gett mig själv! Jag har nämligen köpt en lägenhet! Jag är så glad!!! Den är superfin och mysig! En takvåning med en mysig sovalkov! Så nu har jag ca två månader på mig att införskaffa allt som behövs innan flytten! Och då passar det väldigt bra med jul och en födelsedag i februari då jag kan önska mig massa nyttiga och fina saker till nya boendet! Jag ser jättemycket fram emot det, även om det kommer bli konstigt och kanske även lite småsentimentalt att inte bo med mamma längre! Men det är ju en del i steget att bli vuxen antar jag..

Nu ska jag titta till skinkan!

Hoppas ni får en mysig kväll, och kläm inte för mycket på paketen! ;-)

Puss&Kram
Jockie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback