två dagar in på 2008

Känns det inte konstigt? Det är inte 2007 längre! Helt plötsligt är det nu ett nytt år, ett år som kommer innebära stora förändringar för mig och för vännerna omkring mig. Hur ser jag då på denna förändring? Svaret blir med blandade känslor. På något sätt ser jag ju fram emot att kasta mig in i livet. Men faktum är att skolans skyddande väggar känns lite vemodiga att lämna. Även om jag antagligen kommer fortsätta plugga kommer ändå allt ansvar ligga på mig. Det kommer inte längre finnas något att falla tillbaka på och när jag inser det till fullo kommer jag antagligen bli lite rädd, men det löser sig ju ändå alltid och man kommer utvecklas som människa.

Vi måste börja välja nu vad vi ska göra! Ska vi läsa vidare, jobba, se världen, åka som volontärer, slappa, ge oss in i något utan planer och se vad livet har att erbjuda!? Mitt problem att jag än så länge inte vet vad jag vill. Jag skulle kunna göra allt av det jag nämde innan. Jag måste ta tag i det och leta i mig själv vad jag verkligen vill! Det är inte lätt!

För att återvända till nuet har jag varit lite nedstämd de senaste dagarna. Småsaker som jag förstorat har kännts jobbiga! Jag måste bli av med denna känsla för det är inte jag och jag trivs inte med den. Bort, bort, bort..
Nyårsaftonen blev riktigt lyckad faktiskt, den firades i min fars lägenhet. Vi lagade mat, drack, skrattade, pratade, sjöng och ringde in det nya året i varandras sällskap! Bilder kommer! Jag älskar verkligen mina underbara vänner! När jag tänker på er dämpas känslan av ensamhet som jag skrev om igår.

Idag är det den andra januari 2008, idag har jag tagit det lugnt och pulat lite här hemma. När mamma kommer hem ska jag inhandla kameran jag så länge velat ha, hoppas att den har kommit!
Imorgon blir det Östgötaslätten för hela slanten med Carro och Emma! Ska bli kul!

Nu ska jag leta upp nåt recept som inkluderar räkor!
Ciao

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: haha jo massa program!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback