Duktig ledigdag!

Idag har jag faktiskt duktig och prickat av flera grejer på listan jag gjorde över saker jag skulle göra för att ta tag i mitt liv. Jag har städat rummet ordentligt, sorterat den stora pappershögen som nu endast är en liten hög. Denna måste jag gå igenom med mamma för att se vad jag måste spara = massa bankpapper. Hehe, kul att man måste ha hjälp med sånt nu när man nästan är vuxen! :) Men men.. inte lätt att veta heller! Liksom massa deklarationspapper, skattebesked, försäkringspapper och sånt! Jag har ingen koll på det än liksom, men jag får väl se och lära så jag kan sköta sånna saker själv i framtiden!

 

Nu återstår bara den lilla högen och att skruva ihop lådorna till byrån så ska nog rummet bli riktigt bra! Det ultimata vore också en ny stor garderob.. men rummet är för litet och jag har inte plats! Och det är inte så att jag har massor jag inte använder heller.. dock står det lite annat skräp som nog kunde åka ner i källaren, haha jag tar nog upp en tredjedel i förrådet med allt mitt skit! Men men sån är jag! Jag ska också föra över lite pengar.. gör nog det nu så det blir klart!

 

Förövrigt har det varit en lugn och skön dag! Har städat, växlat pengar och satt in presentpengar på banken, fixat lite andra grejer och när jag var på väg hem gick jag förbi D&Company som hade 50% rea! Farligt för Jockie!! Så ut ur affären gick jag med en påse som innehöll ett par bleka Tiger-jeans! Endast 600:- = Fynd!!

 

Nu är både mamma och jag trötta efter en middag bestående av Sill och potatis så mamma tar en middagslur, planen är att gå en sväng sen och kanske ta en öl nånstans! Picknicken blev inte av så Marie - hon som skulle följt med hänger med på ölen istället!

 

Nehepp.. dags för tråkgöra på seb.se!

Ha det fint!

 

Ps. Imorrn blir det party party! Ska bli så kul! :D


Kommentarer
Postat av: angelica

hej skulle uppsatta om just du kollade in min blogg och skrev vad du tycker om den


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback