Lite blandat

Så var det roliga vädret tillbaka med regn och inte alltför höga temperaturer! Inte kul alls! Det är ju förfan juli och jag vill ha sommar!

Såg nyss på I am legend - en bra film med en jättebra filmidé men tyvärr var den alldeles för kort och hade inte ett bra slut! Jag tycker att med en sån superbra story hade den potential att vara mycket bättre! Den borde varit längre så man hade kunnat fylla den med händelser som hade gjort den mer intressant! Det var bara poff så var det slut! Men åter igen verkligen häftig och skrämmande idé! Man får vara försiktig när man exprimenterar med biologi!

Läste en läskig artikel på Qx. På grund av högerextrimister blev Mr. Gay Europe-tävligen framflyttad och förlagd på hemlig plats. Alltså fatta vad läskigt! Människor tvingas begränsa sig på grund av en grupp idioter som inte förstår och respekterar rättigheterna och skyldigheterna i vårt samhälle. Vad kommer härnäst måste vi HBTQ-personer tvingas gömma oss och bli ifråntagna rätten att vara dem vi är när vi vill, vart vi vill, hur vi vill! Det är väldigt viktigt att stoppa sånthär och visa att det inte är något vi accepterar! Jag blir riktigt förbannad och skrämd när jag tänker på det och hur det kan utveckla sig! Vi ska inte riskera att bli skadade, trakasserade och kränkta på grund av vår sexuella läggning! Jag trodde den tiden var så gott som förbi men tydligen är det en bit kvar! Alla som står upp för vårt fria samhälle där människor har rätten att vara som de vill, tänka hur de vill och vara som de vill utan att kränka andra måste visa detta och ingripa när dessa hemskheter sker! Detta gäller såklart inte bara sexuell läggning utan alla områden!

Artikeln finns att läsa på www.qx.se

Nu väntar sängen snart med boken Den röda vargen av Liza Marklund! Imorrn är jag ledig och det ska bli skönt - ska träffa paps på dagen och sen blir det bio på kvällen!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback