två lediga dagar

I en för mig ganska intensiv jobbperiod är det så skönt med två lediga dagar! Det är egentligen inte mycket men det känns ändå så bra! Jag var iof ledig förra veckan också men då var jag sjuk så det räknas inte! Jag sitter nu på balkongen och bloggar vilket faktiskt är en sorts vardagslyx för mig.

Igår - måndag åkte Bella och jag till Linköping mitt på dagen efter en mys-och-svullkväll på söndagen. Vi var och kollade på vår första lägenhet! Visst jag har kollat med mamma förut men nu var liksom inte familjen med. Det handlade om mig och Bella och ingen annan. Lägenheten visade sig vara superfin, näst högst upp i ett fint hus i ett fint område inte långt från city. Bra planlösning, massa förvaring och den var helt enkelt fin. Vad var kruxet då? Jo ägarens kontrakt går ut i september och ville ha nån som flyttar in i augusti för att slippa dubbel hyra. Efter det hävdade han att det inte skulle bli några problem för oss att överta den men så sa inte Stångåstaden. Vi hade med all säkerhet blivit utslängda första september så vi vågade inte chansa. Synd! Men det kan ju också vara bra för mig att liksom kolla in skolan och linjen, om det passar mig innan jag tar steget att flytta dit. 

Efter titten gick vi på stan en stund och fikade på Espresso House. Det blev också lite shopping för min del! :)! Ett iPod-fodral från ORDINGOCHREDA och en t-shirt från Bondelid. Sedan blev det hemfärd och en myskväll med favvo-kussen med mysmat, skvaller och annat prat! Alltid mysigt att träffa dig favvo-kusin! Vi sitter där i soffan och pratar om våra melankoliska liv! :p

Idag - tisdag har jag haft mysdag med Carro och Emma S. Stackars Emma som sa upp sig från Brunnen! Men bra gjort gumman! Jävla skitställe! Kan skriva som hon skrev i sin blogg! Sök ALDRIG jobb där! Vi började med en ananas-mynta-smoothie på Wayne's och sedan lunch på Chili & Wok. Gott och trevligt och sitta och äta med sina bästa kompisar! (Emma A och Bella.. ni hör också dit bara så ni vet :P!). Det kändes som vi gick fyrtioelva varv på stan men det var bara trevligt! :) Vi gick hem till mig sen och drack kaffe och kollade på roliga Youtube-klipp. Vad skulle man göra utan Youtube?? När Emma och Carro åkte hem blev mamma sugen att gå på stan så det har vi gjort och att gå på stan med mamma är faktiskt livsfarligt! Hon går in i alla roliga butiker där det typ är garanti att vi båda kommer ut med varsin påse. Så blev det också! Jag köpte en klocka från Calvin Klein på Klockmaster och vi båda handlade på Boomerang. Mamma köpte en skjorta och jag ett par chinos! Mamma - det livsfarligt och jättekul att shoppa med dig! :)

Som en bra avslutning på dessa två lediga dagar så ska vi gå och se Mamma Mia! snart! Hoppas den är så bra som alla säger!

Det var nog allt!
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback