Dags att skärpa till sig!!

Gud! Jag måste få lite ordning på mitt liv! Mitt rum är en enda röra och blir så inom loppet av en dag efter att jag städat! Och det beror nog på att jag har för lite förvaring (eller för mycket grejer :)). Det blir liksom aldrig sådär superfint och håller sig så! Hur ska jag lösa detta då? Ett större rum med en väldigt mycket större garderob skulle vara så härligt! Jag har ju den där byrån jag köpte på IKEA för 100 år sen. Dock är bara själva stommen ihopsatt, lådorna ligger fortfarande icke ihopsatta i en hög! Och jag är ju verkligen den som personifierar uttrycket "Tummen mitt i handen" så om jag skulle ge mig på lådorna skulle de säkert bli skeva, jag skulle säkert ha sönder nåt eller tappa bort nån liten men viktig del! Så därför överlåter jag det på andra händiga människor! Jag kanske kan skriva en snäll lapp till mammas bf så kan han göra det idag! Jag har tänkt muta med att baka en paj som han kan få! Gud vad kvinnligt asså.. men men.. sån är jag! :)

Dessa saker måste jag också göra för att få ordning på mitt liv:
♣ Sortera den ofantliga högen med papper som innehåller lönerapporter, telefonräknigar, skolkataloger och räkningar till dem, kvitton och massa annat.
♣ Gå till optikern och beställa nytt halvårspaket
♣ Betala telefonräkningen
♣ Växla eurona jag har till svenska pengar, sätta in studentpresentpengarna, föra över pengar mellan konton och föra över en hel del pengar från lönekontot till sparkontot.
♣ Storstäda rummet (Inkl. att städa lådor och storstäda garderoben)

När jag gjort allt detta kommer jag nog va på banan igen! :)

Nu ska jag ta en kaffe och sen är det snart dags för jobb! Wihoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback