söndagar...

image308

Promenaden runt Strömmen
© Joakim Halldén

Söndagssolen lyser med sin frånvaro, idag är det mulet! Har ni tänkt på att det finns två sorters söndagar? Det finns de hurtiga, härliga söndagarna då solen lyser och familjer, singlar, pensionärer, unga, gamla, kompisar ger sig ut för att promenera i den härliga solen! Här i Norrköping blir promenadcentret Strömmenpromenaden då man börjar vid Färgaregården går utmed strömmen förbi Rhoddodendronparken, förbi Kneippen, över femöresbron, sen fortsätter man på andra sidan antingen utmed vattnet eller så går man upp i Folkparken. Men utmed vattnet är det finast! Detta är min absoluta favoritpromenadssträcka! Och jag är inte ensam om det, det är lika fullt där ibland som det är i city en lönehelg. Och ibland är det helt tomt och man går i sin egen lilla värld och filosoferar.

Den andra söndagstypen är den som råder idag, den som är mulen, seg, tråkig men samtidigt lite mysig då man kan tillåta sig själv att faktiskt inte göra någonting utan bara vara hemma och ta det lugnt! Dessa söndagar brukar stan vara tom på folk, jag har typexemplet; en regning söndag i oktober i Söderköping! Då har man tur om man ens ser en stackars människa som verklgen måste gå ut med sin hund! Söndagar kan också vara en stressig dag, man vet att imorgon är det måndag och för många är det då slut på ledighet!

Min söndag är en mulen söndag, men inte en slapp söndag för det! Jag måste nu försöka bli klar med Jehovas Vittnen! Annars gör jag klart imorrn, big deal egentligen! Sedan skall jag också arbeta! Money, money, money...

Jag kanske inte blir helt klar, men nästan hade jag tänkt att bli iaf..
Ni får ha en så bra söndag ni kan, vilken typ det än är!

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Fredrik

hehe ja badkaret är riktigt fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback