regnsmatter

image322


Utanför fönstret smattrar regnet. Det slårmot rutan och jag hör det forsa ur en stupränna. Och det är supermysigt! I måttliga mängder är regn underbart! Det tillför en viss ro och och en mysig stämning! Något det bästa som finns är att ligga skyddad för regnet, under en altan till exempel där det är torrt och bara ligga och titta och lyssna på regnet. Detta är förstås bäst på sommaren för då slipper man förhoppningsvis frysa. Nu är det lite kallt, men det är ändå mysigt! Extra mysigt och skönt kommer det bli att krypa ner i sängen, då blir det tyst och smattret hörs tydligare!

Har haft en skön eftermiddag och kväll. Fortsatte min målning faktiskt! Dock blev det inte lika bra som igår, papret vek sig vilket gjore att vattnet på pappret rann lite fel. Det blev också fel i blandningen av färger och mängden vatten! En viss teknik krävs för akvarell, men jag tänker inte låta detta förstöra utan på't igen bara!

Jag hade besök av Emil ikväll och vi fikade, sjöng till Disneylåtar och busade! Obs. I detta fall betyder inte busa någon form av utbyte av saliv eller sex. Utan vi busade bara, vilket var rätt kul! :p

Nu känner jag att jag är ganska trött och måste bara bädda till sängen! Det blir antagligen några sidor i min bok också! Jag har kommit igång och läsa igen! :) Kul! Jag läser en bok ur min favvo-serie. Liza Marklunds serie om Annika Begtzon är det som gäller och nu läser jag Prime Time! Den verkar bra!

God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback