Sverige i ett nötskal.. på Gran Canaria

image323


Jag och mamma tittade på Sällskapsresan idag och jag bara älskar den! Så himla skön och den fångar verkligen Sverige och hela charterkonceptet! Allt från dessa töntiga utflykter till dumma frågor och larviga reseledare och hur vi svenskar beter oss när vi är på charter! Många skratt blev det och faktiskt kommer många klassiker-kommentarer från filmen; "Har de svenskat kaffe på hotellet?", "Ah va fan man var ju nykter imorse men nu börjar det ordna upp sig vettu!", "Det är så kallt på rummet och ändå har betalat bränsletillägg!", "Har du med dig de fyra p:na? Pass, pesetas, piller och pillet! Och prit!"

Jag tycker den är skitbra men ska verkligen göra allt jag kan för att inte vara så charteraktig när jag åker till Teneriffa i sommar. Inga applåder efter flyget, försöka motverka att skockas omkring i en grupp, vara med på ett begränsat antal turist-utflykter och absolut ine gå på underhållningen hotellet anordnar!

Nu är det dags för sängen tror jag.. och läsa lite mer natur kanske.. eller Prime Time.. undrar vad jag väljer!? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback