F f f f finally...

Joakim borde ha dödsstraff! Han har inte bloggat på 100 år för att han inte haft tid, lust eller ork! Men nu tar han sig i kragen!

 

Jag är numera en universitetsstuderande student! Har inte sjunkit in än faktiskt! Mitt skrivbord ser faktiskt riktigt studentigt ut! En bärbar dator, anteckningsblock, kurslitteratur, en bok, en tekopp, pennor och lite papper! Jag skrev för en timme sen ut mitt första riktiga arbete på LiU - “På båda sidorna om katedern”! Det var lite trixit men nu är jag klar och det känns bra! Har dock hört att min tutor är väldigt sträng när det kommer till bedömning av text.. jag får väl hoppas att jag inte blir halshuggen! =)

 

Under nolle-p hade jag så himla, otroligt askul! Det var fest och lek varje dag med massa sköna människor! Det var Munchen Hoben, Guldrucet, Viva la Mexico, ärtor- och Punschsittning, finsittning och en massa annat! Våra fadderister - FOUL var störstsköna i sina coola dräkter, med sina solisar, sin bistra min och sitt sköna snack! Man såg alltså inte vilka de var under två hela veckor. för de gick runt på samma sätt HELA TIDEN.. även när de var ensamma! Jättekul asså! Fattade inte att de orkade! Under finsittningen avslöjade de dock sin sanna identitet och det visade sig att av dem varit på våra svenska-lektioner på Nyströmska.. lite kul!

 

Har fått nya kompisar också! “The Gang” - Jag, Edina - en störtskön bosnisk dalmas med humor, skinn på näsan, vackert ansikte och världens coolaste sätt, Annica - en blond, snygg och smart tjej som alltid är på gång, Hanna - en rolig och riktigt shysst tjej som man bara gillar direkt och Anna - en söt Motalabo med Stockholms-i i talet och en hyfsat snygg pv.. haha! ;) Jag gillar er verkligen tjejer! Vi kommer rocka loss LiU! =) Vi hade hyfsat bra faddrar, Axel - snygg och rolig och han har bott granne med min släkt utanför Nyköping och vet exakt vilka de är (vad är oddsen liksom??). Sen hade vi tre “mammor” som var snälla och goa men lite väl mammiga och tjatiga ibland! Det var också Putte som vi inte såg så mycket av.. men han va riktigt sysst.. Det talades också om nån Micke.. men han kom aldrig så han va nog en myt! =)

 

Detta var en fjortis-summering av den första tiden på LiU!

Nu ska jag bli duktigare på att blogga!

 

Pussinuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback