Grått hele dan'

Idag är det en såndär trist, deprimerad jämngrå mulen-dag då samhället ligger inbakat i dis, stillhet och trötthet! Alla ser trötta och lite smått missnöjda ut. Man ser förresten inte så många, de flesta stannar inne. Undantaget är de som måste hem från jobbet/skolan, gå ut med hunden eller gå och handla. Det är skönt med sånna här dagar också nån gång ibland men idag känns det bara dött!

Klev upp skapligt tidigt och åkte till Linköping för en föreläsning; Intervju som metod. Man kan kanske tycka att det låter lite överambitiöst att ägna en hel föreläsning åt det ämnet men faktum är att det finns massor att tänka på när man gör en intervju! Massor som man inte tänkt på och det sammanfattar den första tiden som student på LiU. Universitetet har öppnat massa dörrar och visar upp en helt ny värld med nya perspektiv, aha-upplevelserna efterföljer varandra!

Jag har en del plugg att göra idag! Har än så länge läst klart kapitlet om Kvalitativa intervjuer och Etiska frågeställningar ur Bryman. Har också läst (håll i er): Rasifierad profilering och utbildning av rasifierade ungdomar med minoritetsbakgrund. Nån som fattar? Nä inte jag heller.. Eller så farligt är det inte med det är en hel del komplicerad text som inte är det mest lättlästa.. den tiden är förbi är jag rädd. Herregud, kommer va värsta proffset på onödigt komplicerat akademiskt språk snart! Jag har Etnisk mångfald i utbildningen: en översikt över politik, forskning och projekt kvar att läsa!

Men först ska jag rensa lite på rummet och fixa lite med maten.. vi åt visst upp allt mos så måste göra nytt så mamma slipper svälta ihjäl när hon kommer!

Dags o ta tag i röran! (igen)
Ha det fint!

Ps. Lycka till Morfar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback