Hösten är på ingång..

Det märks att hösten är på väg med stormsteg! Det är liksom kallt! Vissa träd börjar sakta färgas i gult och orange och rött. Snart står de där nakna och spretiga och väntar på ännu en vår där de får visa sin grönska. Vi ska ta vara på tiden som är nu, det är faktiskt en av mina favorit-tider på året, den tidiga hösten då det är härligt kyligt och allt är på väg in i dvala. Jag älskar hösten! Den är nog min favorit! Dock säger man inte samma sak i november då man är inne i en grå vardag och inget speciellt händer. November (och oktober) är en ganska död tid mellan den härliga sommaren/tidiga hösten och julen och efter det börjar ljuset komma tillbaka! Dock finner jag mysiga stunder i det gråa också! Nu på hösten kan bara mysa ihop sig och ta på sig mysiga kläder och man behöver inte skämmas för sin bleka otränade kropp på en strand längre, man slipper svettas som en gris och man slipper stressen över uteblivna mysdagar i skärgården, nätter med bad, grillmiddagar, färgen på kroppen. Nej nu kan vi gå och vara bleka och bara vara! I love it!

Idag ska jag iväg en sväng till Världens Bar där jag, Cissi och Sofia (och kanske Mathias!?) från klassen ska träffas och göra vår gemensamma intervjuguide! Låter inte så kul kanske, men det är en förberedelse för en intervju vi ska göra när vi nästa vecka ska ut på praktik! I Finspång haha! Men det kan bli ganska intressant och se vad den hålan har att erbjuda! Vi i vår grupp ska vara på Viggetorpsskolan, klass 1-3 den första veckan och andra veckan ska vi vara på Bergska skolan (gymnasiet) där vi ska vara på Natur-Samhällsprogrammet. Tror det kommer bli intressant! Och de har påmint oss om att vi inte får falla in i elevperspektivet när vi kommer ut. Nu är vi på väg att byta till lärarperspektivet och ska liksom bestämma över ungarna! :) Vi ska samlas i personalrummet, Fatta liksom! Vi ska få vara i lärarrummet! ;) Hehe, det kommer nog vara ganska konstigt i början, jag menar så van som jag är vid att vara elev. Därför känns de skönt att börja med mindre barn, det är ju ändå ett bra tag sen man gick i lågstadiet! Att få vara i gymnasiet kommer nog bli helkonstigt.. de kanske bara är ett år yngre än en själv liksom.. Jaja.. jag ser fram emot det och är både förväntansfull och nervös!

Nu måste jag piffa till mig och ge mig iväg!
Btw, har ni sett de nya iPod Nano???? Så jävla coola! Me want!!!!!!!!! Hihi.. kanske man kan unna sig nu är det är höst! Min iPod är lite för stor tycker jag! Vill ha en liten gullig sak! :)

Ha en fin dag!
Puss o Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback